Ez nem egy autós blog, mégis úgy éreztem, hogy ezt a csodát be kell mutatnom.
"Azt hiszem, a következő néhány adat mindent elmond az autóról: a gyártó szerint a roadster átlagfogyasztása nem lesz több 3 liternél száz kilométerenként (ez 70 g/km-es széndioxid-kibocsátást jelent), a modell lassúságától viszont nem kell félni, hiszen a 918-as mindössze 3,2 másodperc alatt képes teljesíteni a százas sprintet, végsebessége pedig a 320 km/órát is elérheti. Hogy ez miként lehetséges? A jelszó a hibridhajtás. Az autó „közepében” egy percenként 9200-ig forgatható, 500 lóerős 3,4 literes V8-as benzinmotort helyeztek el a mérnökök (ennek ereje a hátsó kerekekre kerül), az első kerekeket viszont további 218 lóerő hajthatja – elektromos formában; az erőátvitelről pedig egy hétsebességes duplakuplungos automataváltó dolgozik (PDK). Az energia tárolását vízhűtéses lítium-ionos akkumulátorokkal oldották meg a tervezők, az autó viszont a karbon széleskörű alkalmazásának (is) köszönhetően nem nyom többet 1490 kilogrammnál. Négyféle üzemmód áll a sofőr rendelkezésére, melyeket a kormányról lehet kapcsolni. Az egyik az „E-Drive” (ilyenkor pusztán elektromosan üzemel a Porsche – CO2-kibocsátás nélkül -, akár 25 kilométeren keresztül), a másik a Hybrid mód (nevéből adódóan itt mindkét erőforrás dolgozik, ám a takarékosság van az előtérben), a harmadik a Sport Hybrid (itt már a dinamika hangsúlyosabb, de a takarékosságot is szem előtt tartva), míg az utolsó a Race Hybrid beállítás, amikor a rendszer kizárólag azon dolgozik, hogy a lehető legtöbb teljesítményt szolgáltassa.
A gyártó illetékeseinek állítása szerint a 918 Spyder Concept a jövő Porschéinak előhírnöke, hiszen egyértelműen a hibrid technika jelenti a legjobb megoldást a takarékos üzem melletti rendkívül magas teljesítmény elérésére. Sőt, azt is hozzátették, hogy a bemutatott koncepció olyannyira gyors, hogy a belső tesztek eredményeit kielemezve biztosan kijelenthetik, hogy a híres Nordschleife versenypályán még a Carrera GT-nél is jobb időt tud a benzines-elektromos 918-as. Hogy a Porsche mennyire komolyan gondolja a hibrid rendszereket, azt a szintén ilyen jellegű hajtáslánccal rendelkező 911 GT3 R hybrid versenyautó is mutatja."
Szép is, gyors is, viszonylag környezetkímélő is.. akarhatunk ennél többet? (természetesen, de egyelőre érjük be ezzel)
Utolsó kommentek